torsdag 7 juni 2018

You and me

På lördag 10.10 beger vi oss ut på en 10 milatripp tillsammans. Vi har fått ihop en hög mil i år så det kommer gå finfint så länge min fasa p u n k t e r i n g inte slår in! Kära nån, då vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Målet är under fyra timmar och inget stopp men det ska bli varmt så går vattnet åt blir det ett depåstopp i Rök innan färd mot mål. 


Jag måste erkänna att jag i år tycker att cyklingen är riktigt rolig och härlig. Avkopplande och behaglig. Inte ens backarna eller motvind har varit ett problem som jag annars ogillat skarpt. Förra året gick Halvvättern bra och kändes "lätt" och jag hade både kraft och energi kvar i kroppen. Jag tror att det beror på att jag veckorna innan endast fokuserade på cykling och la crossfit lite på hyllan samt investeringen av nya cykelbyxor med tunnare padd. Sittknölarna var mycket tacksamma! Tänk att jag cyklat i fyra år innan med ont i rumpan redan efter nån mil. Förra året blev de 15 milen riktigt behagliga. Lätt ömt men inte alls i närheten av rundorna innan. 




I år har jag också lagt störst fokus på cyklingen och kommit på mig själv med att verkligen njuta på rundorna. Innan har det ganska ofta varit ett måste för att få milen och sadelvanan. Landsvägscykling är härlig men vissa bilister skulle behöva sig en rejäl avhyvling i hur de beter sig mot cyklister i trafiken 😖 Skrämmande vilka beteenden det finns! 


Är det några fler här som ska cykla något av loppen? 

MTB-Vättern
Tjejvättern
Halvvättern
Vätternrundan 100 km
Vätternrundan


Välkommen till Motala! 😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...