lördag 23 juni 2018

Sommarlov


Som lärare arbetar du in din lediga tid som sommarlov, höstlov, jullov, sportlov och påsklov. Det här förstår inte många och jag får ofta höra när jag går på lov: "Vissa har det bra minsann, man skulle bli lärare." Ja, varför inte? Lärare är en bristvara 😊 En heltidsarbetande lärare gör 45 timmar/vecka mot normala 40 timmar. Den här 45-timmarsveckan tenderar allt för ofta att bli mer så när sommarlov och andra lov står inför dörren är det välbehövlig ledighet. Det är dock svårt att stänga av och varva ner, elevena följer en i tankarna hela tiden och upplägg och arbetssätt för att få det så bra som möjligt vänds och vrids hela tiden. 





I onsdags var jag egentligen ledig men jag åkte till jobbet och rensade lite i klassrummet, det var tyst och lugnt på skolan klockan 06:50 och det känns skönt att ha styrt upp lite inför kommande termin. Självklart finns det än mer som att göra elevgrupper och sortera upp både här och var men efter tre timmars arbete gav jag mig hem och tog lov 👌

Midsommar inleddes med en midsommarwod i boxen följt av både sol och regn, god sill och färskpotatis med dillsmör samt jordgubbar med vispad grädde. Kvällen spenderades med en bra bok i soffan varvad med film med dottern. Precis som jag vill ha det 😊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...