måndag 22 juni 2009

Latmat

Egentligen hade jag tänkt ha kyckling till grönsakerna men ligger de kvar i frysen när lunchen nalkas får man hitta på något annat. Kyckling får bli till kvällen istället. Jag hittade en påse wokgrönsaker från Findus med 4,5 g kolhydrater så den tillagades i grädde och smör. Jag är inte så förtjust i vattenkastanjerna och minimajsen så de petades bort. Idag fick jag slutbetyget från skolan och firade mitt VG med en ruta mörk choklad till kaffet efter maten.


Stekt grillspett med gräddstuvade wokgrönsaker
1 påse Findus classic wokgrönsaker
2-3 dl grädde
50 g smör
salt och peppar
Skiva köttet och stek i stekpanna eller grilla. Smält smöret och häll på grönsakerna. Låt puttra ett tag och tillsätt grädden. Låt koka ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...