söndag 21 juni 2009

Midsommarhelgen

Jag har fuskat, det erkänner jag men det ville jag göra också. Jag åt färskpotatis, falsk potatissallad och sill. Matjesill har jag än inte lärt mig att tycka om så det blev löksill och senapssill istället. Potatissalladen överaskade kompisarna. De undrade vad det var mer än potatis i salladen? Ni skulle sett deras min när jag sa att det inte var en gnutta potatis i den. Än mer förvånade blev de när jag sa att det var zuccini och saltgurka. Men de gillade den och trodde helt och fullt att det var en vanlig potatissallad. När jordgubbstårtan kom fram på bordet var jag proppmätt och tog endast några jordgubbar och blåbär. Till maten och till kvällens småprat pimplande vi vin. Trevligt, trevligt.

Våra kompisar är raka motsatsen och undviker fett så långt det går. De har inget smör på smörgåsen och nästan inget fett i maten. Har de fett i maten är det endast olivolja. Så, det är lite svårt med kosthållningen när vi ses eftersom vi äter så väldans olika. LCHF var inte deras melodi och inget som de skulle kunna äta efter. Det serverades hembakt bröd till frukost men de hade i alla fall ägg så jag fick ta det. Så, det har blivit ett par dagar i fuskandets tecken men en tripp på vågen när jag kom hem visade att jag hållt mig inom ramen för vad jag själv godtar. Ingen viktökning med andra ord.

Det var rätt skönt i morse med kokt ägg och bacon som jag alltid äter till frukost. Och självklart höll jag mig mättare på det än ägg och smörgås som det blev igår. Borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...