måndag 27 juli 2009

Platå?

Det känns som om kroppen stannat upp ett litet tag. Jag har känt mig smalare än på länge men sen förra veckan kom den där svullnaden småsmygande igen. Jag misstänker att jag äter för lite fett och försöker ändra på det. Mera kött borde jag peta i mig också.

Helgen har spenderats i Göteborg. Lördagen promenixade vi runt på Liseberg och åkte karuseller. Så här i efterhand kan jag konstatera att Pariserhjulet inte är något för mig. När det snurrar som attan och går i en svindlande fart njuter jag men höjder det är inte min grej. När sonen helt plötsligt fick för sig att kolla på andra sidan i pariserkorgen var jag nära att lägga mig på korgbotten. Nåja, när alla var på och vi fick våra 3 snurr var det rätt ok, men nästa gång får maken åka. Jag har fuskat big time i helgen också. Det blev harpluttar, choklad, färskpotatis och på kvällen ostbågar. Inte fanken var jag sugen men tänket "vi-är-på-semester-och-det-är-lördag" kom inflaxandes när vi passerade en Nettobutik och shoppade lite proviant. Jag mådde riktigt BLÄRK! på kvällen ...

På söndagen gjorde vi stan. Affärerna öppnade 12 så vi tog oss en promenad till hamnen och kollade in båtarna och strosade längs kanten. Det är mycket rea överallt i affärerna och jag hittade en skön tunika på Rut m fl. En grön. Den ska användas mycket! Vi promenerade en hel del och mot slutet av dagen fick jag ont i vänster häl som sen gör att vänster skinka ömmar. Ischias antar jag för jag har känningar än idag. Tur att vi knatat runt i Linköping idag.

Idag blev det mer shopping. Det är trevligt att komma i plagg i strl 38 numera men mycket är beroende på plaggets utformning. Just nu sitter jag i en skjorttunika i strl 34 och jag tvekar, den känns för stor. Hur knäppt låter inte det? Visserligen var den inte svindyr men ändå, jag får dra i den. Å andra sidan är den förbaskat skön ... Världens dilemma ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...