fredag 21 augusti 2009

I väntan på bättre tider ...

Jag har beslutat att lägga denna blogg i lite träda. Den kommer att upptas igen, var så säker men just nu har jag fått inse mina begränsningar. Jag dras med ett litet illamående som mer än gärna kommer upp i full blom om jag får i mig för fet mat. Eftersom jag hatar att må illa och än värre att kräkas (inte hänt, tack och lov!) så har jag fått äta mer kolhydrater. I början av veckan åt vi en köttabit och hemmagjord bearnaise. Inget konstigt, vi har ätit det många kvällar. En halvtimma senare låg jag i soffan och mådde apa och visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag var ynklig med andra ord. Till eftermiddagarna brukar jag ha med gräddyoghurt med vaniljpulver. Det tar inte lång tid innan det ovälkomna smyger sig på. Blä!

Det kändes jättefel när jag häromdagen mådde riktigt, riktigt apa och satte i mig en tallrik makaroner. Magen började knorra och leva om som aldrig förr men illamåendet försvann ganska omgående. På kvällen blev det smörgåsar, något jag inte heller ätit på evigheter. Illamåendet var borta men magen pratade på som aldrig förr och blåstes upp som en ballong. Den kvällen var jag även grymt sugen på mjölk och svepte 3 glas på raken. Riktigt gott måste jag säga!

Till och med äggen på morgonen har åkt bort. Det går liksom inte. Undrar om man bara kan käka bacon på morgonen? Det har jag inte haft några problem med. Idag blev det corn flakes och det går emot hela mitt tänk som jag lagt om till under de passerade veckorna. Men, jag mår bra.

Jag får vänta och se om illamåendet vill ge med sig men just nu pallar jag inte med att må illa. Skolan tar sitt och att sitta och läsa massa kurslitteratur eller sitta på seminarier och föreläsningar med ett illamående i halsen är inte min melodi. Jag kan inte koncentrera mig för 5 öre och vill bara vanka av och an. Så tills vidare kommer denna blogg vara inaktiv. Om jag provar något nytt recept eller sveper ihop något egetkomponerat kommer jag självklart lägga ut det här men jag låter min baksida vara framöver. Med förhoppning om att allt rätar till sig så småningom så säger jag istället:

På återseende!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...