tisdag 12 januari 2010

Looki, looki: inga oliver!

Maken rotade fram några tunnbröd som han mumsade i sig till kvällsmat. Jag var absolut inte sugen på det och jag vet även hur svullen jag blir av att mumsa i mig sånt. Det är inte värt det, inte för något. Så då får man hitta på något annat. En röra är alltid enkelt att slå ihop så det fick det bli. Kan säga att det blev riktigt smarrigt och handen på hjärtat: under salladen döljer sig faktiskt en rostskiva. En kan jag unna mig.




Räkröra 1 person
1-2 dl räkor
2 tsk dill
1 tsk majonnäs
1-2 dl turkisk yoghurt
salt & peppar
salladsblad
Blanda allt och smaka av. Tillsätt ev. mer kryddor och mer majonnäs. Jag är inte överdrivet förtjust i majonnäs och gillar inte när majonnässmaken tar överhand så jag tar hellre mindre. Servera på/i salladsblad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...