onsdag 26 maj 2010

Ägg, ägg, ägg

För många, många år sen jobbade jag på ett hönseri och packeterade ägg. Då hade jag svårt att äta ägg och det blev max ett ägg/år (förutom de ägg jag bakade på och använde i matlagning). Jag klarade inte av ägg för 5 öre. Idag äter jag dessto mer och det går åt ägg i rasslande fart här hemma! Maken äter två ägg varje morgon, jag gör detsamma. Ibland gör jag lunch på två ägg och ibland kör vi latkvällsmat och då försvinner fem ägg. Ibland gör jag annat och då försvinner ännu fler. Jag är sugen på en egen hönsgård på baksidan av vår trädgård men det skulle nog inte grannar (eller kommunen) uppskatta.



1 kommentar:

  1. Åh, ägg är ju underbart :)

    intressant att läsa din LCHF-historia förresten. har själv "provat" ett par gånger, men alltid fallit tillbaka när den där "segheten" som du pratar om typ tar kål på mig :P
    Men, man ska inte ge upp, jag vet ju hur bra jag skulle må UTAN det där sockersuget dagarna i ända ;)
    Just nu ammar jag ju också så det där med att lägga pom matvanorna helt får nog vänta lite, hihi.

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...