måndag 5 juli 2010

Vågar man hoppas??

Jag är vågfanatiker. Jag vet inte hur hur många gånger jag sagt att jag ska ställa undan vågskrället och strunta i vikt men ändå står den kvar och ändå väger jag mig varje morgon och kväll. Idag var inget undantag men idag fick jag en chock! Den visade under 72 kilo! Det har väl hänt någon kväll, fast inte i dessa siffror och lyckan är kortvarig, några dagar senare är den tillbaka till över 72 pannor ...

Idag märkte jag även att jag är tunnare vid nyckelbenen och revbenen på bröstet anades mer. Maken klappade mig om höfterna i morse och tyckte de var mindre. Hur kan han tycka det? Midjan och höfterna är de bredaste partier på min kropp nu. Han är för snäll käre maken. I alla fall. Jag stötte på Katrin Zymio ...? blogg och hon hade lagt ut sina mått. Jag tyckte det lät så stort. 101 midja och 112 rumpa. Idag mätte jag mig och jag får bara inte ihop det. Jag är mindre i mått än henne och jag tycker hon ser mindre ut än mig.

Läste även i Lars-Eriks Litsfeldts bok "Ät fet mat" om WHTR (Weight to Height Ratio)= din längd i centimeter delat på hälften visar vad ditt midjemått bör vara. Tumregeln säger att du är i mål när man har 0,5 eller mindre. Ta mig som exempel. Jag är 160 lång, alltså bör mitt midjemått vara 80 cm och mindre. Det är det inte i dag kan jag lova men det kändes rätt bra att sträva efter det istället för att stirra mig blind på vågen, vågfanatiker som jag är. Fram med måttbandet alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...