fredag 31 december 2010

Gott slut och gott nytt!

Mitt favoritträd med kyssbänk i vår trädgård


Först vill jag börja med att tacka er alla som läser och kommenterar här. Utan er skulle jag inte skriva. Ni förgyller min dag. Ni gör mig glad och varm inombords. Ni får mig att fortsätta. Tack för att ni bidrar till att hålla min blogg levande! Till er alla, kända och okända, vill jag önska er ett riktigt gott nytt år och jag hoppas det kommande året bjuder på en härlig kompott av allt i en salig blandning.


Vår meny idag blir följande:


Räkröra på salladsblad eller Finn crisp


Krämig fläskfilé i ugn


Vaniljparfait med jordgubb- eller hallonsås.



Vi kommer ta det lugnt idag. Nyårslunchen med goda vänner ställdes in igår. Jag hostar fortfarande (envisa skit!), maken äter penicillin mot en lätt lunginflammation (sånt smittar visst) och hostar han med, barnen är pigga, envisa, bestämda, glada, går varandra på nerverna och röjer järnet. Som vanligt med andra ord. Idag får man vara uppe länge deklarerade sonen.


"För att se raketerna"


Årets sista dag. Det firas med att äta gott i goda vänners lag, skåla in det nya året och försegla med en härlig kyss. Underbart. Men ... så knackar något inombords. Ni vet, det där man måste ta tag i att förändra under kommande året. Göra bättre än året som passerat. Jag brukar i normala fall inte avge nyårslöften för jag håller dem inte i alla fall. Det går ett tag sen sitter jag där med skägget i brevlådan. I år tänker jag avge ett löfte som går att hålla. Ni som äter lchf vet att det inte är omöjligt. Mitt nyårslöfte inför 2011 är:



Jag tänker fortsätta äta för att må bra



Vad blir ditt nyårslöfte?

1 kommentar:

  1. Gott nytt år på dig med.
    Kommer ha samma löfte som du, men har inte samma förhoppning om att lyckas... Senaste året gick ju inte så bra.
    Kram Kicki

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...