fredag 16 september 2011

Jag har halkat av banan!

Ja, riktigt så drastiskt är det väl inte men tillräckligt för att jag ska lida av mina utsvävningar. Vågen visar plus men det absolut värsta är att magen tjorvat ihop och är svullen. Nej, jag är inte gravid men jag ser ut att vara. Najsigt va? Idag har jag hyttat på kokosfett både hit och dit för att få fart på magen. Jag har ett jäklarns sug jag behöver stå emot. Nyss var jag nära på att slänga mig ut med Mr Lexus och gasa ner för att köpa typ två skopor Lys Melk. Det skulle suttit finfint till filmen jag ska se till att maken visar sen. Men, jag är ju lat som ni vet. Nu svassar jag omkring i en blå tröja med fettfläckar på magen och trekvartsleggings. Troslös dessutom. Fatta vad jobbigt att behöva åtminstonde få på sig ett par byxor (orakade ben) och kränga en tröja över huvudet.

Det blev en nektarin och vet ni vad? Den var otroligt söt. Frukt är verkligen godis. Mitt sötsug är stillat och jag slapp byta stass och fladdra iväg med hybriden. Jag ska nog kleta på lite färg på tånaglarna istället. Om jag bara orkar böja mig fram med min bautamage jag så fint lyckats med att jobba fram.

En annan sak jag funderat på dessa dagar. Nu när jag pluggar igen blir det mycket stillasittande och grejande framför datorn. Jag har alltid ont i arslet. Jag får inte ihop ekvationen: stort arsle=ond rumpa. Är det inte meningen att en stor bak ska minska en ond stjärt? (många ord för en och samma sak ;-))Fasiken alltså vad den kan ömma! Idag var inget undantag. Jag har suttit här nonstop mellan 8.30-14.45 och planerat lektioner inför min kommande praktik. Ja, lite paus för att springa och kissa och slänga ihop en sås till lunchen blev det förvisso men annars har jag varit parkerad här. Det känns i rygg och axlar också. Och nu sitter jag här igen alltså och klottrar en massa onödigt tjafs. Undrar om jag kan kräva en massage innan filmen?

Jag ska ta mig i hampan och hamna på banan igen, var så säker! En tjej jag fått lära känna tack vare lchf har startat en utmaning på facebook: En sockerfri månad. Ja, nu har jag redan fallit för en nektarin. Dumma mig.

*tar min troslösa, leggingsskylda, ömma bak och pallrar mig bort mot soffan där en film väntar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...