söndag 29 april 2012

Uteträning!

Igår var jag på tjejfest och hade rackarns kul. Lite mycket vin slank ner och på det en baguette med skagenröra. Men åhhhhhhh så gott det var! Idag vaknade jag klockan sju och var pigg men lurade ändå kvar 80 minuter till. Efter det var det upp, lura lite, käka lite ägg och fundera. Äh, jag kör. Lite smårasslig i halsen men äh. En tjej från gymmet hämtade upp mig och vi åkte ut mot landet och hem till en av instruktörerna på gymmet. Kettlebells, racks, rep, stora däck, djunglegym, aqua bags och en säck med något tungt i placerades ut i trädgården. Till andra varvet tillkom även ett däck med rep i. Efter en genomgång av övningarna placerade vi ut oss vid var sin station och skulle köra under en minut. Vila 20 sekunder och en minut vid nästa station igen.





När ett varv var kört togs en övning bort och däcket med rep och midjesele lades fram. Spurta upp med däcket och tillbaka igen. Jag har varit nyfiken på detta med att springa med däck så det såg jag fram emot! Och nog var det jobbigt men härligt. Vi körde ett varv igen och skulle sedan avsluta. Avslutet blev att vi knatade nerför backen upp till huset med däcket i släptåg. En björk pekas ut och vi går ner en bit till. Sen säger Jenny (instruktören) glatt: "Två varv." Öhhhh ... På raken? Lika käckt igen svarar hon "Ja" och ler. Ok. Jag kommer kräkas. På riktigt.

Jag kräktes inte och var inte på väg att göra det heller. Att springa i backe med ett däck efter sig var himla kul. De sista metrarna sög det verkligen i benen och det kändes som om någon försökte dra en bakåt för att inte nå björken. Så ner igen och så upp. Vägen ner sista varvet fick en deltagares son sätta sig i däcket och så sprang jag nerför med honom. Han skrattade och jag tyckte det gick mycket lättare nerför än uppför :-)

Men. Att träna dagen efter utekväll är inget att rekommendera kan jag konstatera. Redan efter första övningen vid stationerna kände jag att det gick tungt. Kroppen var tung och det kändes rätt jobbigt. Det var jobbigare än vad det är att träna i gymmet. Att stå på gräsmattan kanske påverkade? Eller uteluften? Vilket som, det var otroligt skönt efteråt!

Läs mer om redskapen på www.spartantraining.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...