söndag 24 juni 2012

Grönsaker i foliepaket



Jag är dålig på att få i mig grönsaker och äter gärna enbart kött och sås eller på sin höjd skivar till någon bit gurka för att få något mer på tallriken. Nog för att jag är lat men att glömma grönsakerna är egentligen inte medvetet. Jag saknar det helt enkelt inte. Fast nog är det gott när det finns något extra på tallriken ihop med köttet och såsen.

Förra veckan grillade vi och mitt i allt kom jag på: grönsaker! Snillet slog ner. Fram med folie, ut med en hög fryst broccoli, på med några klickar smör, veckla ihop och ut på grillen. Jag var dock optimist och trodde det skulle bli varmt ganska omgående men se, det tog tid för de frysta att bli ätbara. När de väl var klara och hamnade på tallriken måste jag säga att det var ljuvligt. En svag smörsmak ihop med en svag grillsmak. Det var riktigt gott och foliepaketet har upprepats vid flera grilltillfällen och kommer fortsätta göra. Har man i mer smör så blir det en finfin sås till det grillade.

1 kommentar:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...