måndag 27 augusti 2012

Varm macka utan macka

Jag är verkligen totalt oinspirerad när det gäller maten just nu. För egen del klarar jag mig, jag har inte så stora krav på vad jag ska äta men barnen behöver vettig mat. Dessutom äter inte sonen ägg så det skiter sig ganska snabbt. När barnen en kväll fick äta resterna från gårdagens tacos funderade jag på vad jag ska äta? Det räckte inte till mig. Jaja, jag steker till ägg och bacon. Någonstans slog mig tanken att jag skulle pimpa mina ägg så vad kan jag göra? Varm smörgås? Av vad? Jag har inget bröd. Eller jo, jag har LowCarb-bröd i frysen men det vill jag undvika. Mitt mandelbröd blev i minsta laget och något annat fanns inte klart. Äh, jag snor ihop min egna variant varm macka. Resultatet blev en god och mättande middag! Tyvärr visar det sig att jag reagerar på svamp med magont. Det är inte första gången det har hänt så det är uppenbart att det är svampen. Jag får inte jätteont utan mer irriterande ont. Jag som älskar kantareller! Är det inte typiskt så säg.

Ska jag göra varm macka utan macka någon mer gång ska jag ta och lyxa till det med lite svartpeppar eller annan krydda. Nu kryddade jag ingenting utan lät ingrediensernas smaker tala och någonting saknades även om den var god som den var.




Varm macka utan bröd 1 portion
 
2 stekta ägg
Valfri mängd kantareller/annan svamp
Valfri mängd knaperstekt bacon
6-8 ostskivor
 
 
  • Stek äggen
  • Knaperstek baconen
  • Stek på svampen om du behöver göra det
  • Lägg svampen på äggen
  • Lägg över ost
  • Krydda om du vill det
  • Kör en stund i micron så osten smälter fint
  • Fördela över den knaperstekta baconen

 
 
 


1 kommentar:

  1. Smidigt att göra varm macka utan macka. Bra med mat som går snabbt, det är inte alltid man vill stå i köket och laga mat en hel kväll.

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...