tisdag 25 december 2012

Att griljera en julskinka.

Jag vet inte vad det är som är så heligt med ströbrödet på julskinkan? I de grupper jag är med undrar många, så här i juletider, vad de ska griljera julskinkan med? Ja, vad griljerar man skinkan med när man äter enligt lchf? För egen del, eftersom jag ogillar griljeringen (och fettkanter och remsor) så skär jag bort det i vilket fall som helst. Och, helt ärligt, de gånger jag smakar griljering så kan jag inte påstå att det ger någon direkt smakupplevelse som är mer unik eller annorlunda mot den griljering jag gör på min skinka. Så, vad är det egentligen som är så speciellt med ströbrödet på julskinkan?
 
Nu är julen snart över men det kanske finns några fler själar som är som jag, som vill mumsa några skivor skinka framför dumburken om kvällarna? Då kanske det blir till att fixa en skinka till? Så här griljerar jag min julskinka, häng med nu, det är ytterst avancerat: 
 
 
 


Griljering till julskinkan
 
 
En färdigkokt skinka av bra kvalitét
1 äggula
1 msk senap (jag drog till med wiskeysenap)
 
 
  • Blanda äggula och senap.
  • Fördela blandningen ovanpå skinkan.
  • Ställ in i ugnen enligt förpackningen (jag föredrar att låta skinkan stå betydligt längre, ca 1½ timme).
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...