fredag 11 januari 2013

Spartan Beach



Mitt gym har en utmaning varje år. Målen formulerar man själv. Det kan vara allt från att få mer synliga muskler, minska/öka i omfång, gå ner i vikt, klara x antal armhävningar eller andra övningar. Ja, ni fattar. Jag anmälde mig och hade bara en tanke. Men ... min tanke känns ganska mission impossible. Med tanke på att jag vill öka i muskelstyrka samt att jag älskar mat så känns det aningen moment 22. Positivt tänkande var det ja! Ingenting är ju omöjligt eller hur?

Mitt mål: 58 kg.

I morgon ska jag mätas, vägas och fotas och utmaningen drar igång och håller på fram till 18/5. Ansvaret ligger på en själv. Jag har alltid haft strävan, jag vill se om jag kan komma under 60 kilo. Målet är inte att vinna utmaningen. Målet är att sträva mot att nå målet. Målet är att delta och göra mitt bästa, inte slappa till helt enkelt. Efter det siktar jag på att öka i vikt. Öka i muskelmassa :-) Och i ett snabbt ögonblick har jag visst även sagt ja till att springa milen i Blodomloppet som går av stapeln i slutet av maj.



Mål är bra!

1 kommentar:

  1. Jag surfade runt och letade lite om träning och kost. Kom in på din sida och den är ju hur trevlig som helst. Eftersom du har ett intresse så kanske du vill gå en gratiskurs om friskvård. Du kanske vill jobba med det och vill kolla av det hela först.

    Välkommen in och ”grab it”,


    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...