måndag 31 augusti 2015

CrossFit Motala boxmästerskap

I lördags höll vi boxmästerskap i boxen. Deltagare från vår box, Mjölby, Linköping och Tranås/Boxholm fanns på plats. Tillsammans tog de tävlande sig igenom de tre eventen och stämningen var på topp hela dagen! Under förmiddagen var det fullt med åskådare i boxen, riktigt kul att se och höra alla hejarrop var underbart längs vägen. 

Själv tog jag mig igenom event 1 och 2 men avstod det sista eventet. Och tur var väl det, annars hade jag legat i migrän (det här med att fylla på med vätska var jag urdålig på denna dag :-/ ) och de som tog sig igenom event 3 såg smått mörbultade ut längs vägen men INGEN gav upp vilket är SÅ imponerande! 


Torsdagen inleddes med känning i halsen, torr hals och torrhosta.

Fredagen utökade känningarna och jag kände mig inte alls piggelin framåt eftermiddagen. Somnade som en gris i soffan under kvällen och stapplade upp i sängen och sov lika gott där. Lördagen kände jag mig smårisig men ingen känning i halsen. Jag testar. 




Första eventet tog jag mig in på 37,26 minuter.  Det trodde jag aldrig då löpning INTE är min grej men jag kom under 40 minuter. Jag tippade på 50 minuter. Löpningen var jobbig och de sista 1600 m fick bli intervaller längs hela sträckan då snigeln var ett faktum. Jag blir snabbare i intervaller. Alla drog iväg som avlöningar och löpningen innebar studerande av allas ryggar och möta de som redan hade hunnit vända. Det var lite mentalt knäckande att möta killen på väg in i mål när jag precis lämnat boxen ... men men, det är bara att lufsa på. De 5 varven inne i boxen var inga problem, där körde jag i ett jämnt tempo och det flöt kanoners och lättare än vad jag trodde. 

Event 2A tog jag pb och fick upp 50 kg. Förra året kämpade jag med 50 kg men fixade inte frivändningen och fick stanna på 45 eller 47,5 kg. I år sket sig frivändningen de första två försöken också men sen hände det och stången kom upp. Adrenalinpåslag delux i var lyft! 

Event 2B var mysko. Jag tycker inte burpees är så hemska, jobbiga så klart, men helt klart genomförbara. Vid ett hopp tvekade jag och fick bara med mig en fot sen blev det kortslutning i skallen. Tillbaka och börja om och kände jag mina ben. Jäklar i min låda vad de skrek och ömmade! Vad är det här?! Därefter blev det tungt, riktigt jobbigt och smått pina att hoppa. Ett hopp till där fötterna inte samspelade och kortslutning. Det gick i slow motion fullkomligt! 25 burpees lyckades jag skrapa ihop på 2 minuter. Katastrof.



Här genomförs sista eventet och en damklass har klarat av rodden och mosar på med hang power clean.

Upplägget var kanon och många var nöjda med att det var övningar som alla kunde genomföra. Jag som hade fasat för löpning fick vad jag trodde, en variant av Murph.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...