lördag 7 januari 2017

Jul och nyår 2016

Trettondagen har passerat och på måndag kickar vårterminen igång igen. Rutiner med jobb och skola ska åter befästas och ekorrhjulet börjar snurra. Jag både ser fram emot och inte ser fram emot att återfå vardagen igen. Det har varit så galet skönt att ha jullov och få ladda batterierna! 

Jag har säkert upplevt det innan men detta år och december månad har verkligen bjudit på aktiviteter som avlöper varandra konstant, pang, pang, pang bara. När sista dagen för terminen 2016 var jobbad drog jag en lättnadens suck och välkomnade ledigheten som en skänk ifrån ovan. 

I såna här lägen bör man verkligen prioritera bort saker och en viktig sak att lära sig är att säga nej. Det här tror jag vi är många som behöver jobba med på riktigt. Något jag dock inte tullar på är träningen vilket en del i min omgivning kan påpeka. 




Fotograf Fredrik Löfvendahl



Fotograf Fredrik Löfvendahl


Julafton och juldagen spenderades med nära och kära. Precis som jag vill ha det. Nyårsafton spenderades hemma i lugnets sköna vrå med god mat. Men, i ärlighetens namn, är inte nyårsafton rätt trälig och tråkig med lång väntan på tolvslaget?



Så har vi detta med nyårslöften.  

I yngre år sattes alltid mål: 

Börja träna.
Sluta äta godis.
Gå ner i vikt.
För att nämna nåt.  


Att man orkade. 
Inget löfte hölls. 

Jag avger inte löften längre. Besvikelsen över att inte lyckas klarar jag mig alldeles utmärkt utan så det bästa är att lägga ner det här med löften redan från start. Då kan man inte misslyckas. 

I år har jag dock bestämt mig för att jobba vidare med något som jag tror många bör jobba mer på:

Säga nej oftare. 
Ta hand om mig själv bättre - gör mer av det jag vill och mår bra av.



Med det sagt - välkommen 2017!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...