onsdag 24 juni 2009

2 veckor senare

Igår funderade jag om jag märkt några effekter av LCHF hittills? Jo, visst har jag det. Den största skillnaden och som jag värderar högst är att mitt ständiga sug efter onyttigheter och godis är som bortblåst. Förra veckan vräkte jag ju i mig godis men var jag sugen? Nej, egentligen inte men jag vräkte i mig för det. Är jag sugen på något nu och oftast är jag inte sugen på onyttigt eller godis utan bara sugen på något, då brukar jag ta några ostskivor med Bregott emellan eller några oliver. I värsta fall en ruta mörk choklad sen är det bra.

Något annat jag märkt är att vågen gått neråt. Inte jättemycket men det är neråt. Med tanke på att jag gick upp 4 kg när jag åt Prednisolon (cortison) mot min pollenallergi så gillade jag inte alls vad jag såg i spegeln. 2 kilo gick jag ner när jag slutade med cortisontabletterna men 2 kilo satt envist kvar. Ju mer jag försökte, ju hårdare satt de fast. Nu inser jag hur fel jag åt!

Jag har även märkt att min rygg blivit bättre. Kanske kan jag slippa nojja mig över min rygg framöver och kanske kan jag våga mig på att ha ett linne med öppen rygg snart eller någon gång i framtiden? Ja, det återstår att se.

En annan sak jag märkt och som jag också ser väldigt positivt är att jag inte är hungrig numera. Är jag hungrig beror det på att för många timmar passerat sen jag åt sist. Förr var jag hungrig eller sugen redan efter någon timme. Nu ingenting och jag håller mig mätt. Underbart! Sen har jag aldrig varit förtjust i att vräka i mig frukt och det har jag inte ätit något på dessa 2 veckor. Även det är väldigt skönt för att inte tala om att slippa kånka hem allt från affären. Grönsaker äter jag med måtta.

1. Inget sug efter onyttigt eller godis
2. - på vågen
3. Ryggen är bättre
4. Jag är mätt!
5. Jag slipper äta frukt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...