onsdag 24 juni 2009

Gräddstuvat

Ja, det måste jag ju erkänna att jag snöat in lite på. Det är så fasligt gott, smidigt och busenkelt att göra! Numera mäter jag inte jättenoga utan höftar istället. En klick smör och lite grädde sisodär. Snart ska jag svida om till bikini och lägga mig under solens varma strålar. Bäst att passa på medans solen är här och jag är ledig och kan sola. Nästa vecka drar nattjobb igång.


Falukorv med gräddstuvade grönsaker 1 person
Scans ekologiska falukorv (4 g kolhydrat/100 g)
ca 100 g fryst grönsaksblandning (blomkål, broccoli, morot)
½ gul lök
ca 2 dl grädde
30 g smör
salt & peppar
Skiva falukorven och stek den i stekpanna eller grilla. Låt grönsakerna gosa i smöret och tillsätt grädde. Låt koka 15 minuter. Smaka av med salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...