söndag 14 juni 2009

Mumsfillibabba!

Igår kväll blev det gotti gotti på tallriken. Maken stekte till grillspett (ja, köttet heter så), jag skar till vitlökssmör och blandade ihop en falsk potatissallad. En potatissallad med inte en potatis i och så himla god! Maken tuggade på men det kröp fram att han hellre ville ha en vanlig potatissallad. "Fast ..." sa han efter ett tag "... man känner ju aldrig någon potatissmak av en vanlig potatissallad heller." Nä, det gör man inte och jag föredrar denna här. Lagom mätt, inte proppmätt, inget sug och bara en glad mage. Ett glas vitt till förhöjde lördagsgottandet. Receptet från Airams webblogg.I Airams recept har hon 2 aubergine men jag ersatte det med rå zuccini och jag hade även i dill.


Falsk potatissallad 4 portioner
2 zuccini
1 bit purjolök
1 finhackad saltgurka
1 dl majonnäs
1 dl creme fraiche
1 dl turkisk yoghurt
1-2 tsk senap (går att utesluta)
salt & peppar
dill
Skala zuccinin och tärna i mindre bitar. Skiva purjolök och hacka saltgurka. Lägg allt i en skål. Tillsätt, majonnäs, creme fraiche, turkisk yoghurt, senap och dill. Smaka av med salt och peppar.
Jag hade inte i creme fraiche och tog lite mer av turkisk yoghurt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...