söndag 14 juni 2009

LCHF-Chili Con Carne

Maken gillade denna chili con carne och åt med god aptit. Jag gillade den också tills jag stöter på en broskbit i köttfärsen, då kan jag liksom inte med att äta mer. Så blir jag alltid när jag käkar köttfärs och stöter på en broskbit. Jag tappar aptiten totalt. I chili con carnen stötte jag inte på bara en utan flera päckelbitar så jag kunde inte äta mycket, tyvärr och därför kommer det dröja innan jag gör den här rätten igen. Men så länge det varade var den god! Receptet är hämtat från Airams webblogg. Jag använde enbart blandfärs, skippade paprikan och kryddade även med vit- och svartpeppar.


250 g fläskfärs
250 g blandfärs
1 stor gul lök
3 vitlöksklyftor
½ paprika
½ burk sojabönor
3-5 msk tomatpuré
2 dl vispgrädde
chilipulver efter smak
1 tsk sambal oelek
salt smör
Låt löken svettas i smöret och bryn sedan färsen. Blanda ner övriga ingredienser. Låt puttra på svag värme ca 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...