tisdag 9 juni 2009

Min dag börjar med ...

... alltid samma, varje morgon:

2 löskokta ägg med bacon och en kopp te med mjölk
Det är maken som steker baconet bara för att jag tycker det är så tråkigt. Jag gör det om det är absolut nödvändigt men hittar gärna annat att göra på morgonen för att slippa. Dessutom kan han göra lite också. Nu har inte han stekt bacon på 2 dagar (jo, han gjorde det i morse men inte till mig) och eftersom jag hittar undanflykter har jag tagit en klick majonäs istället. Funkar det med. Tidigare åt jag äggröra och bacon men nu har jag fastnat för löskokta ägg. Skulle ägget bli lite för hårt får maken ta det. Mina ska vara riktigt löskokta men inte så lösa så att vitan rinner. Det är blä! 4 minuter ger perfekta ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...