torsdag 11 juni 2009

Godkänt!

Jag provade Oopsiebrödet till Grey´s igår. Det var inte det lättaste att bre kylskåpskall Bregott ovanpå. Det gick sönder och istället hamnade små klickar lite här och var på mackan. Mackan var mjuk och svårkontrollerad i en hand, det krävs två. Får nog vika dubbelt nästa gång. Brödet var gott men ibland smög sig äggvitesmaken igenom och den kan jag tycka är sisodär. Jag läste i en tråd på Familjeliv att en tjej brukar rosta sina Oopsies så de blir lite hårdare. Kanske skulle slänga tillbaks några in i ugnen och testa? Annars måste jag säga att brödet var bra och mättande och jag får fylla på med mer pålägg nästa gång så jag undviker äggvitesmaken. Jag saknar definitivt inte en vanlig smörgås måste jag säga. Inte potatis, ris eller pasta heller för den delen.
Jag måste däremot stoppa undan vågen. Var bara tvungen att kliva upp på den imorse också och den visade -0,2 kg till. Det är för bra för att vara sant men jag hoppas det fortsätter så här. Det peppar!

1 kommentar:

  1. JAg har inte gjort bröden just för jag är lite rädd att dom ändå ska smaka ägg... Fast å andra sidan har jag inget större behov av nåt brödaktikgt att äta heller så det går nog ändå:)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...