måndag 6 juli 2009

En salig blandning ...

... men ack så gott det var! Idag och ikväll blev ännu en latdag vad gäller mat. David dumpades hos mormor och morfar på förmiddagen där kusinen vankat av och an och väntat otåligt. När han var lämnad åkte jag och handlade. Jag var väldans sugen på isterband så det och gräddstuvade grönsaker (vad annars?) blev det till lunch. Maken och jag fastnade i en film och röjde sen i källaren. Hämtade David efter 17. Vid 18.30 knorrade min mage. Inte ett knorr innan dess. Jag grejade en stund vid datorn i källaren och när jag kommer upp spelar maken spel och David hade slocknat i soffan. Upp och i säng med honom. Jag stekte till grillspett, blandade ihop persiljesmör, klippte till ett salladsblad på tallriken, tärnade fetaost och fiskade upp några oliver. Över salladen parkerades köttbitarna och på toppen tronade en klick persiljesmör. Det låter inte mycket för världen men det var så gott, mättande och sist men inte minst: enkelt. Nu ikväll har jag syndat med en liten Baileys. Ja, ok då. Inte bara en, utan 2 och inte liten heller. 2 dubbla är nog mer korrekt. Jag tror inte jag har smuttat Baileys sen jag började med LCHF. Uj, uj vad det var gott.

För 4 veckor sedan började jag med LCHF. Jag har stundvis fuskat och ätit kolhydrater. Genast har jag märkt hur äckligt proppmätt jag blivit och det har direkt triggat mitt sötsug att vilja ha mer. Dessutom har magen klagat. Jag mår inte bra av för mycket kolhydrater har jag märkt. Dessutom, jag har skrivit det tidigare och jag gör det igen, jag är av med mitt förbannade, ständiga och jobbiga sötsug och sug efter något att äta! Det är värt allting! Visst har jag ätit godis och några kakor under dessa veckor men om jag skulle gå tillbaka 7 veckor så hade jag proppat i mig en gottepåse till lördagen och en påse Kina i veckan. Nu är det borta. Det lilla i godisväg jag ätit är helt otroligt att det gäller mig, Heléne, godisråttan. Jösses, vilka mängder godis och onyttigt jag åt förr. Jag klarade inte att se en film utan att ha något att mumsa på (vi ser ofta på film kan jag säga). Nu vill jag istället ha citronvatten till filmen. Snacka om helomvändning och det är så jädra underbart! Vågen idag visade även trevliga siffror. På dessa veckor har jag gått ner 3,3 kg. Även det är underbart. Nu börjar jag komma i kläder som jag förut inte kom i. Ska jag hitta någon nackdel så är det att vissa av mina favvokläder börjar bli för stora. Än går de att ha men det blir ett häng, speciellt på byxorna. Fy vad tråkigt att behöva köpa nytt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...