fredag 4 december 2009

En kopp te ...

... eller??

Jag fortsätter grejja med min frukost. Ett tag kom jag tillbaka till kokta ägg men så tröttnade jag. När maken reser blir det ingen stekt bacon till frukosten och jag kan lätt bli för lat för att fixa det själv så då blir det enbart kokta ägg. Med resultatet att jag blir hungrig vid 10.30. Det var ju detta med fettet också ...

Så, nu kör jag en annan variant. En kopp te med äggmjölk. En kopp ger bra mättnad med fett, ägg och smak av te. Många gör äggmjölk och smaksätter med vanilj, kardemumma, kakao eller kaffepulver. Jag kör tepåse.


Äggmjölk 1 portion
ca 15 g smör eller kokosfett
2 äggulor
2 dl kokande vatten
Vispa/rör ihop
Jag använder kokosfett just för att den behöver användas upp men annars ger smör lite mer smak. Det går att använda äggvitan också men jag tar bort den då det är äggulan som ger mest mättnad. När jag vispat ihop allt tar jag bort äggulans "strängar" med en gaffel. De är ingen höjdare att få i munnen ...
Jag har denna vecka druckit detta och ätit 3-4 skivor bacon och jag håller mig mätt till lunch (12). Jätteskönt! Tiden efter frukost fram till lunch dricker jag kallt vatten (en last). Efter denna vecka har jag märkt att vågen inte skenar iväg så drastiskt och magen känns bättre. Käka grovt bröd och fibrer under graviditet? Fett ger bättre resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...