onsdag 20 januari 2010

Återkomsten


De höll sig inte borta länge, de kära oliverna :-)

Maken har börjat träna oftare och ikväll kröp sanningen fram varför. Han vill ner några kilon. Förra veckan var han i Finland och träffade kunder. Där insåg han att han var mest lönnfetast av dem alla trots att de andra gubbarna hade mage. Så nu är det strikt lchf för honom som gäller! Han stod och kikade in i kylskåpet efter mat nu ikväll. Jag gjorde bara röran ovan till mig för han skulle äta en matlåda som tydligen blev kvar på jobbet. Sorry .... I alla fall, jag sa att det fanns våfflor över. "Det är för mycket kolhydrater i dem." kom det som svar och istället mumsade han i sig gårdagens köttfärssås.
Jag gnäller inte, kanske blir det mer ordning på mitt lchf:ande nu när jag inte har någon annan som fuskar ihop med mig?? Det är ju inte lika kul att svulla själv liksom och jag är infernaliskt (är det ett ord??) trött på att vara sugen på allt och ingenting och ha en mage som är överdäst på kvällen. Jag vet ju vad som funkar men det är svårt att hålla sig på banan när fuskandet väl tagit överhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...