lördag 23 januari 2010

Hur länge ska lchf ses som dåligt??

Jag läste det här på Airams matblogg och tycker det är så synd att så många trots allt viftar bort lchf som en irriterande fluga. Fler och fler fall ploppar upp och folk mår bättre eller blir friska från diverse olika åkommor, ändå vill folk och sjukvård inte inse att fett är bra. Nej då, fortsätt späcka era magar med kolhydrater och lightprodukter! Under 90-talet när lightprodukterna intog hyllorna i butiken, då gick befolkningen upp i vikt. Jag är en av dom och trodde stenhårt på att det är fettet man ska dra in på om man vill gå ner. Tänk så fel jag haft och som gammal Viktväktare kan man ABSOLUT inte vräka i sig fett och gå ner i vikt! Man ska ju svälta och räkna sina points.

Jag är inte Viktväktare längre och tänker aldrig mer bli det. Viktväktarna har för mig numera ett helt fel tänk och suger pengar ur folk. Visst, Viktväktarna funkar det håller jag med om men du måste ha koll på dina points, du måste träna för att få bonuspoints och du måste planera med mera. Inget av det har jag gjort när jag äter lchf. Och varför skulle jag det? Jag har ätit när jag varit hungrig och ätit tills jag varit mätt, mitt sötsug försvann, jag mår bra, blir pigg, får ork och energi, sover bättre, magen blev bättre, jag fick bättre hy och Eva, min PMS-kossa höll sig i bakgrunden för att nämna några av de positiva effekterna jag märkte av i somras. Nu fuskar jag en del men försöker komma tillbaka mer och mer till lchf just för att må bra och för att undvika bli flodhäst dessa sista veckor i graviditeten. Det blev betydligt enklare att ta mig i kragen när maken muttrade över sin vikt och fastslog att nu jäklar är det strikt lchf som gäller! Tur att han hänger på annars hade jag nog aldrig orkat. Å andra sidan är det jag som lagar maten för det mesta och han får äta det som serveras. Tur han inte är så kräsen som jag är :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...