fredag 19 februari 2010

Krämig lax- och räksås

Jag blev sugen på laxsås och knåpade ihop något. Sen höll jag en tumme för att det skulle bli gott. Jag vet inte vad jag gör för fel men smöret, grädden eller om det är den turkiska yoghurten, vill inte riktigt samspela och det ser ut som det skurit sig och smöret liksom flyter ovanpå. Maken påpekade detta idag och jag kan bara hålla med, det ser ju inte så aptitligt ut som om de skulle hålla ihop. Gott blev det ändå och mätta blev vi med!



Krämig lax- och räksås 4-5 portioner
4 laxfiléer skurna i tärningar
2 dl räkor
1 liten, grovt riven morot
½ finhackad, gul lök
2 msk smör
4 dl grädde
1-2 dl turkisk yoghurt
1 fiskbuljongtärning
salt, svart- och vitpeppar, paprikapulver
dill
Fräs löken lite lätt i smöret. Häll över den grovt rivna moroten. Lägg ner laxfiléerna och låt de steka med och bli ljusrosa. Häll på grädde och turkisk yoghurt. Lägg i fiskbuljongen. Smaka av med kryddorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...