onsdag 17 februari 2010

Pjuuuhhh!

Nästa vecka ska vi till Sälen. Jag har länge funderat på vad jag ska ha på mig och vad jag kommer i men inte vågat mig ner i källaren och provat outfits. Idag såg jag sanningen i vitögat. Lika bra att ta det nu än dagarna innan och inte ha något som räcker om magen. Hang Ten-jackan inköpt någon gång i början av 90-talet blir räddaren! Jag har tänkt slänga den till bättre behövande många gånger men sen har jag låtit den hänga kvar ett tag till. Den jackan hade jag när jag väntade David och åkte skidor fast då var jag i v 30 och magen lite mindre. Å andra sidan vägde jag mer ...

Jag har tre skidställ. 90-talaren, ett "nyinskaffat" och ett akutinskaffat. För 4 år, 5 mil ifrån Sälen, började maken riva i bagaget och leta efter våra skidställ. Var de i takboxen? Jag trodde maken tog ställen och han trodde jag tog dem. De hängde kvar så fint i hallen här hemma, vi som hängt fram dem för att inte glömma. Jaja, det blev ett pitstop i Sporttältet någon mil innan Sälen. Var sitt nytt skidställ inhandlades och resekassan tunnades ut lite oplanerat. Maken behövde visserligen ett nytt skidställ men jag hade ju köpt ett nytt året innan.

Det akutinskaffade stället kommer jag i till 50%. Jackan når inte om magen och byxorna har inga hängslen så de kanar ner. Det "nyinskaffade" når inte heller om magen men turligt nog har byxorna hängslen även om det är lite tajt om magen. De hålls på plats men att stänga dragkedjan är bara att glömma ;-) Sen har vi 90-talaren. Då var det stora storlekar. Jackan når om magen precis, jag tror till och med jag har någon centimeter tillgodo där under, fast korvstoppsvarningen infinner sig ändå. Tur man inte känner någon i Sälen. Byxorna är även de utan hängslen så de är bara att hänga tillbaka. En kombination och svischandet i skidbacken är räddat! Maken får ändå hålla sig bakom om vi ska åka tillsammans. Skulle jag sätta mig på rumpan kommer jag definitivt inte upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...