torsdag 1 april 2010

Jag fyller frysen ...

... med skit. Inget lchf-aktigt för 5 öre. Men, när nyfikna vill komma och se bebis vill jag ha något att bjuda på och det är typ bara maken och jag som försöker hålla lchf-kost och det ska inte övriga i familjen "lida" av. Sen måste jag erkänna, det är tråkigt att gå hemma och glo. Igår blev jag sugen på att baka och det blev jag nu med så en sockerkaka står i ugnen. Idag tänker jag i alla fall försöka få till en lchf-lunch. Jag har svårt att bestämma mig: ska jag vara lat och köra äggröra och bacon eller ska jag snoffsa till det med bacon och räksås och lite kokt broccoli? Den senare varianten kräver mer arbete och tar mer tid så jag får se vad latmasken kommer fram till här. Å andra sidan kan den senare varianten göras i större mängd och frysas in så det finns kommande matlådor när latmasken slår in framöver. Hmmmm ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...