lördag 15 maj 2010

Att göra lasagne ...

Jag spanade runt på olika bloggar igår och blev sugen på att testa lite nytt. Lasagne har lurat ett tag i bakhuvudet så igår gjorde jag slag i saken. Fram med grejer och testa sig fram. Jag kan säga så här: det blev gudomligt gott men väldigt blaskigt så ska jag göra det här en gång till blir det att hälla av saften från de krossade tomaterna. Maken tog två portioner och när han gör det, då är det verkligen gott. Jag tog två portioner också, trots soppvarningen.





Lasagne 4 portioner
400 g köttfärs
1 burk krossade tomater
(låt rinna av så det inte blir soppvariant som min)
1 vitlöksklyfta (eller vitlökspulver)
1 liten gul lök
1 zuccini
salt & peppar
Ost
Sås
2 dl grädde
1 dl turkisk yoghurt
vitpeppar
Bryn köttfärsen med löken. Häll på de avrunna krossade tomaterna. Smaka av med kryddorna. Skala och skiva zuccinin och varva zuccini och köttfärs i en ugnsfast form. Koka ihop såsen, smaka av och häll över. Lägg ost ovanpå. Gräddda i ugn ca 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...