fredag 14 maj 2010

Mitt sug

Jag har insett nu att jag faktiskt inte är sötsugen längre, jag är bara sugen på mat, på mer och på något gott (alltså mat). Det är riktigt skönt att mitt sötsug lagt sig. Det gick lika fort denna gång som sist, alltså två dagar, men nu dras jag med ett annat sug istället. Det känns som jag är bottenlös och alltid vill ha mer. Jag är aldrig hungrig men blir aldrig heller lagom mätt utan kan proppa i mig mer och mer och mer. Jag måste dra gränsen själv och sluta äta.

Jag antar att amningen bidrar till detta? När jag ammade David var jag hungrig hela tiden trots att jag precis ätit. Jag minns än idag när maken och jag var ute och lunchade och jag gick tre vändor till buffén och lassade på mat och trots det var jag fortfarande hungrig. Jag fick ge mig efter det tredje lasset eftersom maken vägrade gå en fjärde vända till buffén i mitt ställe. Då åt jag också "vanligt" det vill säga kolhydratrikt och jag var som jag skrivit konstant hungrig och ständigt sugen efter mer. Då fikade jag en hel del också, godsaker, godis och fikabröd i ett ständigt flöde.

Nu är jag tack och lov inte sötsugen längre utan bara sugen. På god mat. Jag äter mer än maken men det är inte ovanligt egentligen. Det har jag alltid gjort, matvrak som jag är ;-). Jag får lyssna på kroppen och äta om jag är sugen, men då välja smart. Tidigare vräkte jag i mig godis och annat skit som fanns tillgängligt hemma, nu blir det istället kaffe med grädde, Finn crisp eller Flatbröd med Bregott eller bara några skivor ost. Det är skönt att aldrig gå hungrig men suget efter mer är rätt jobbigt om jag ska vara ärlig ... Jag får försöka härda ut och förhoppningsvis blir det bättre efter en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...