torsdag 6 maj 2010

Sug ...

Igår hade jag ett enormt sug efter allt och jag föll för det ... På förmiddagen slank två chokladkakor ner. Efteråt var det inte så gott som suget intalat mig att det skulle vara. Nåja, shit happens ... På eftermiddagen föll jag för dessa kakor igen, två gånger om. Denna gång var det aningens godare än på förmiddagen. På kvällen var det kört ordentligt när maken kom hem med något ljust bröd, Guldkorn. Jag vräkte i mig 2½ rund kaka med lagrad herrgårdsost och gurka. Jag hade nog kunnat få i mig lite till men efter den ½:a kakan fick det vara nog.

Jag är ju vågfanatiker och väger mig varje dag. Inte bra, jag vet men det är lite peppande (när vågen visar ner) och ibland irriterande (när vågen visar upp). Om jag säger så här: igår vägde jag 4 hekto mindre än vad jag gjorde i morse. Så fusk gör sitt på vågen. Samtidigt har jag sagt att jag inte ska köra superstrikt utan unna mig av det jag vill ha. Fast, jag hade kunnat göra smartare val igår. Kakorna var fullkomligt onödiga att mumsa i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...