fredag 23 juli 2010

Helvete!

Maken väger snart mindre än mig. Han går ner, jag går upp. Idag vägde jag mig och nu tänker jag skita i vågen för ett tag. Jag ska utmana mig själv i att inte väga mig varje morgon och kväll. Igår började jag bra med frukost och lunch sen föll jag pladask på efterrätten: rabarber och hallonpaj under knäckigt täcke. Till det dansk råkräm (något som var lchf i alla fall). På eftermiddagen blev det en liten bit till. Senare blev det en Daimglass. På kvällen var jag vrålhungrig och sugen. Snabbt ville jag ha något att äta och rostade en fralla. Den smakade inte alls!

Kors alltså ... jag gillar ju rostmackor. Den andra skivan slängdes ut till fåglarna. Efter det blev det två knäckemackor, Rågrut. Sen mådde jag som förtjänat. Sockerkicken från lunch/eftermiddag satt som ett äckligt illamående i halsen, magen mullrade och (ursäkta infon) jag fjärtade som jag aldrig fjärtat förr. Näpp, det är inte värt det. När jag somnade i soffan och vaknade när filmen var slut tänkte jag för mig själv att det måste bli ändring. Det är inte värt att må så här. Nu förstår jag varför jag fick panghuvudvärk igår eftermiddag också.

Jag måste försöka ändra mitt beteende. På lördagar får man äta godis. Får och får. Jag äter för att det är lördag, om jag är sugen eller ej skiter jag i. Lördagar innebär lördagsgodis. Dags att tänka om. Sen det här med fettet. Jag får i mig för lite, det är därför jag är sugen. Jag är mer hungrig mot förra året men det misstänker jag själv beror på att jag ammar. Sen grädden i kaffet, ja, den skulle jag kunna skära ner lite på också men det är ju så ofantligt gott! Det får bli kokosfett istället. Nu har jag i alla fall fått tummen ur och beställt sukrin, Bake pro och lite choklad från lchfbutiken. Lite har jag börjat tänka om efter att jag kollade innehållsförteckningen på majonnäsen jag använder. E-nummer hit och E-nummer dit, socker och annat skit. När denna burk är slut ska jag testa att göra egen majonnäs.

3 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt att man inte kan hålla sig de ynka 17-18 timmarna man tillbringar i vaket tillstånd. Barnen tutar man ju i att det bara är lördagsgodis som gäller ;)
    Berätta gärna senare hur det funkade att beställa från LCHF-butiken.
    //Kicki

    SvaraRadera
  2. Har haft en del slarvdagar nu under semerstern men jag försöker verkligen. Har inga "ätardagar" men ibland trillar man ju dit ändå... Har man väl börjat fuska en dag så skiter sig hela dagen och man mår dåligt, suck. Jag intalar mig själv att efter semestern får det bli ändring och med en sambo som också börjat uppskatta maten så tror jag det ska gå :)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Har haft en del slarvdagar nu under semerstern men jag försöker verkligen. Har inga "ätardagar" men ibland trillar man ju dit ändå... Har man väl börjat fuska en dag så skiter sig hela dagen och man mår dåligt, suck. Jag intalar mig själv att efter semestern får det bli ändring och med en sambo som också börjat uppskatta maten så tror jag det ska gå :)
    Lycka till!

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...