onsdag 22 september 2010

Fräsch pannacotta

I måndags kom Anna Halléns kokbok LCHF - husmanskost i brevlådan. Den kan jag varmt rekommendera, jag föll för den redan på omslaget och på första sidan. I slutet av kokboken har hon ett recept på yoghurtpannacotta. Jag gjorde den samma dag med hallon och blåbär och maken och jag mumsade till kvällens CSI. Fräsch yoghurtsmak men jag gillade inte riktigt med hallon i. Dagen efter gjorde jag en ny laddning och ändrade lite i receptet. Tanken var att sonen skulle äta detta istället för annan yoghurt. Tyvärr föll den inte honom i smaken men det gråter vi inte krokodiltårar över, det blir ju mer till oss :-)



Yoghurtpannacotta 4 portioner
2 gelatinblad
2 dl grädde
2 dl creme fraiche
80 g blåbär
2 tsk sukrin
vaniljpulver efter smak
några bär till dekoration
Lägg gelatinbladen i blöt ca 5 min. Värm grädden med vaniljpulver och sukrin. Vispa ner creme fraiche. Lös upp gelatinbladen i gräddblandningen. Fördela bären i botten på 4 glas. Häll över blandningen. Ställ kallt minst 3 timmar innan servering. Dekorera eventuellt med några bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...