söndag 19 september 2010

Kokostoppar

Jag gjorde kokostoppar en gång och misslyckades. Hur 17 kan man misslyckas med kokostoppar liksom? De blev torra och smakade inget vidare och kastades slutligen till fåglarna. Sen testade jag igen med mer smör. Succe! Idag fick jag göra fler, jag har ju inget gott till kaffet.


Kokostoppar 20 st

2 ägg
75 g smör
0,75 dl sukrin
200 g kokos

Smält smöret och blanda allt, klicka ut på bakplåtspapper och forma till toppar. Grädda i 175 grader i 10-12 minuter eller tills topparna fått gyllenbrun färg.
Jag använder Icas kokos med 6,5 g kolhydrater/100 g. Det innebär att varje kokostopp innehåller mindre än 1 kolhydrat. Inte helt fel.
Tillägg: Idag 21/9 köpte jag Icas ekologiska kokosflingor. De innehåller endast 1,5 g kolhydrat/100 g. Ett ännu bättre alternativ.

1 kommentar:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...