lördag 9 oktober 2010

Redo för dåligt väder

Igår åkte David och jag ner till stan. Han ville köpa en leksak och jag skulle bara lämna tillbaka två saker. När David köpt en leksak och jag lämnat tillbaka en grej skulle jag bara lite snabbt in och kolla på regnställ. Alltså, regnkläderna ser ut som vanliga kläder numera, inte som mitt gamla regnställ som bärs över vanliga kläder. Tänk vad det uppdateras med åren. Jag föll för ett ställ, Haglöf men priset fick mig att prova en Didrikson, en North Bend och ett annat märke som jag inte kommer ihåg. Didrikson gillar jag egentligen inte och den fanns enbart i Gevalialila (nej), svart (nja) och vitt (definitivt inte). North Bend fanns i turkos (gilla) och rött (gilla ännu mer). Men modellen var inte snygg och den kändes inte riktigt lika bra som Haglöfs.

David började gå mot utgången. Han tröttnade redan när vi gick in. Han blev svettig, hungrig, ännu mer svettig, uttråkad till max och jag som provade hit och dit. Jag skulle ju bara titta. Haglöfs byxor hade tryckknappar i midjan. Hmmm ... de satt perfekt. Här får man inte gå upp ett gram. North Bend hade resår (gilla, bara att dra på) men de var stora och plufsiga över höfterna (man behöver ju inte se bredare ut än vad man redan gör liksom). Didrikson provades igen men näe, jag vill inte ha svart hur mycket jag än gillar svart. Jag vill ha röd, eller turkos men då blir det plastigare. Haglöf är ju skön och den har skärm i luvan. Skärm! Då droppar det inte i ansiktet. Men priset kändes ju sisodär ...


Rustad för regn



Maken ringde. Oh! "Kom hit och kolla" sa jag (underförstått menade jag kom hit med plånboken). Maken och Alva kommer och jag börjar prova om allt igen för att visa modellerna för honom. David är skitless men Alva vaknar så han underhåller henne och med en gång är han inte trött, hungrig, svettig och alldeles uttråkad längre. Maken börjar jämföra vattenpelare. Haglöfs ställ skulle jag kunna bada i om det är så. Det fixar inte de andra. Provar den lila Didrikson. Herregud, Gevalia måste ha sponsrat dom! Nä, väck med den. Vet inte varför jag provade igen när jag inte gillar Didrikson. Maken gillar också Haglöf så jag slår till efter mycket velande. Känns skönt, jag har ett vettigt regnställ och jackan kan användas redan nu. Men priset, priset grämer mig en aning. Maken tycker den är värd pengarna och det borde göra mig lugn men jag grämer mig ändå. I alla fall, den andra grejen lämnades tillbaka och jag fick en promenad hem. Idag invigdes jackan. Synd att det inte regnade.

1 kommentar:

  1. Snyggt! Okej att Haglöfs är dyrare men det är klart värt pengarna tycker jag. Sitter bättre och man kan använda dom många år (min jacka och byxa är inne på femte året och dom håller nog fem år till).
    / Anna K

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...