måndag 8 november 2010

Man tager vad man haver ...

Förra veckan, eller allt som oftast, var inspirationen för matlagning lika med 0. "Vad ska vi äta?" är en ständigt passerande fråga och ändå får jag inte tummen ur att skriva matsedel. Nån gång, kanske? I alla fall, där stod jag med kylskåpsdörren på vid gavel, lunchen började ticka fram och jag visste inte vad jag skulle äta. Inget färdigt, inget uppe och hjärncellerna krockade inte riktigt ihop någon en idé. En titt i byttor oh lådor: 2 kycklingfiléer, lite bacon, grädde, creme fraiche och annat. Äh, jag höftar ihop något! Sagt och gjort. En lunch blev det, en rätt maffig sådan så jag höll mig mätt länge. Jag blev till och med aningens illamående men det gick tack och lov över snabbt. Illamående är inte min grej.




Kycklingröra 1 person
1 st ugnsbakad kycklingfilé i tärningar
4 skivor bacon
ca 30 smör
1 dl creme fraiche
1 dl grädde
någar ostskivor
salt & peppar

Skär kycklingfilén i tärningar. Klipp baconet och knaperstek. Häll på grädde, creme fraiche, ost och kyckling. Låt puttra ihop 5 minuter. Smaka av med salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...