onsdag 22 december 2010

Remouladsås

Så, nu har även jag gjort remouladsås. Och det blev ju riktigt gott! Maken hann knappt svara, han mumsade och åt. Det betyder att det får godkänt. Ju tystare han är och ju mer "mmmmmm" som hörs dessto bättre betyg. Tänk, remouladsås som man knappt vågade äta förr. Den är ju så fet. Livsfarligt och man unnade sig en yttepytteklick på tallriken när man helst ville vräka på ett berg. Fördelen med lchf är att man slipper undvika allt det goda. Det andra undviker som pesten är bästa maten för en lchf-are.

Jag utgick från receptet på remouladsås ur boken Lchf till vardags. Jag har enbart uppskattat mängden eftersom jag själv bara höftade till det lite när jag rörde ihop såsen. Enligt receptet skulle det vara saltgurka. Eftersom jag inte hade det hemma tog jag vanlig slanggurka. Funkade alldeles utmärkt. Jag blandade även i creme fraiche då jag inte gillar när majonnäsen går igenom för mycket.



Remouladsås 2 portioner
1/4 gurka
1 msk kapris
1 tsk citronsaft
0,5-1 dl majonnäs
0,5 dl creme fraiche
salt
svartpeppar
dill
curry
gurkmeja
en skvätt worschestershiresås
  • Hacka gurkan och kapris fint
  • Blanda allt och rör ihop väl
  • Smaka av med kryddorna
  • Låt dra en stund innan servering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...