söndag 26 december 2010

Sallad

I lchf-tråden på Familjeliv lades ett foto på en smarrig sallad ut. Varje gång jag varit och handlat har jag tänkt på salladen men likt förbaskat har jag glömt att köpa sallad. Förra veckan kom jag ihåg (jag köpte även en Triss och vann 50 spänn och gick + - 0). Jag gjorde inte riktigt efter Natalis recept men idén är tagen därifrån. Detta är en enkel, god och mättande sallad och kan varieras i oändlighet. Skifta bara innehåll efter humör och smak. Först gjorde vi med fetaost och eftersom den var slut dagen efter hamnade oliver på toppen. Lika gott båda gångerna.





Bacon och fetaostsallad 2 personer


6 salladsblad

8-10 skivor bacon

1 dl creme fraiche

0,5 dl majonnäs

1 paket Fetaost

1 snutt gurka

1-2 tomater

salt & peppar



  • Klipp baconet och knaperstek.
  • Hacka grönsakerna och lägg i en skål.
  • Lägg över den knaperstekta baconet.
  • Blanda ihop creme fraiche och majonnäs.
  • Häll över salladen och blanda ihop.
  • Krydda lätt.
  • Hacka fetaosten och lägg upp över salladen eller blanda ner i salladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...