måndag 17 januari 2011

Chokladbollar

Jag har säkert ett annat recept på chokladbollar här i bloggen. Glöm det! De här chokladbollarna smakar verkligen chokladbollar. Är man kräsen gällande kakaosmaken så kan den visserligen kännas lite besk för den som vill ha sin sockerbombade chokladboll men har man gått över till lchf och saknar en liten smarrig sak på kalas eller bara till fikagäster så kan jag varmt rekommendera dessa!





Chokladbollar


100 g smör
100 g kokos
2 msk sötning ex. honung, kokossocker
2 msk kakao
1,5 msk kaffe
1 tsk vaniljpulver
1 msk grädde
1 äggula

Blanda allt, rulla till bollar och rulla i kokos. Ställ kallt en stund innan servering.

Pssst: Jag vill ha stoooooora bollar och fick 13 st ur detta recept, ungefär en pingisboll i storleken.
 
Det går utmärkt att mixa kokosen till smeten om man vill ha mer slätare chokladbollar.




3 kommentarer:

  1. mjummsigt!!
    Kanske ska ta mig en sväng till affärn, fast jag tror jag har alla ingredigenser hemma.. hahaa..
    Typ det enda jag har hemma..

    SvaraRadera
  2. Skall det vara normalsaltat eller osaltat smör???

    SvaraRadera
  3. Och här ser jag missad kommentar! Förlåt!

    Anonym: jag har Arlas eller Icas smör. Osaltat tror jag att det är.

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...