tisdag 22 februari 2011

Gräddstuvat

Jag har hört mycket gott om gräddstuvad vitkål så när ett kålhuvud shoppades hem var jag tvungen att testa. Jag tycker nog att smaken blir lite "söt" av grädden men det var helt klart godkänt och det kommer garanterat göras igen. Om jag har vitkål hemma det vill säga. Vitkål är bra att äta enligt lchf men trots det har jag det inte ofta hemma. Om jag inte ska göra kålpudding då.


  • Hyvla vitkålen med en osthyvel
  • Lägg i kastrull med en stor klick smör
  • Häll på grädde ca 1-2 dl beroende på hur mycket vitkål du har
  • Låt koka ihop 5-10 minuter
  • Smaksätt med salt och peppar

1 kommentar:

  1. Ååå det är så gott! Testa att gegga ihop det med köttfärssås så försvinner lite av den där söta känslan, jag saltade lite lite extra med för att jag tyckte också det blev en smula sött, då blev det supergott!

    Kram!

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...