torsdag 3 februari 2011

Grålles chokladkräm

Den här chokladkrämen tipsade signaturen Grålle om i lchf-tråden jag hänger i på Familjeliv. Gottegris som jag är (även om det blivit betydligt bättre) var jag tvungen att skriva ner och testa. Jag rörde ihop denna och tillsatte lite Canderel en lördagsförmiddag och provsmakade efter lunch. En väldigt krämig och fin konsistens men jösses vad maffig! Efter fyra småskedar fick jag ställa tillbaka den i kylen. Jag smakade lite till efter det men jag fixade inte mycket. Den var lite för mycket för mig att äta rakt upp och ner. Istället bakade jag kokostoppar som jag plattade ut till kakor. Lite chokladkräm över lyxade till söndagskaffet.






Grålles chokladkräm 1 portion
0,5 dl grädde
20 g mörk choklad
10 g smör
1 äggula
(1-2 tsk Canderel)
  • Värm grädden
  • Rör ner choklad, Canderel och smör
  • Låt svalna
  • Rör ner äggula
  • Häll i glas och ställ kallt ca 2 timmar innan servering

Jag kan mycket väl tänka mig att denna chokladkräm skulle sitta fint över en kaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...