söndag 6 mars 2011

Jag läser, jag lär, jag tar in, jag utvecklas, jag blir äldre

Jag har gett upp hoppet om att få sovmorgon och frukost på sängen. Idag, dagen till ära bjöd bebis på en redig mjuk bajsblöja men ett strålande humör. Inget illvrål till uppvak utan mysigt bebistjutter. En rentvättad bebisrumpa senare blev det mys i sängen i väntan på manfolket. Sonen vägrade säga grattis och vägrade öppna mitt paket. Han var sur för att han inte fick något. Paketet innehöll en efterlängtad bok: Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt. Maken beställde den "diskret" för 1½ vecka sen. I torsdags kom den hem så jag hade ingen aaaaaaning om vad paketet kunde innehålla ;-)

Synd att jag inte fotade inslagningen. Maken tog vanligt tidningspapper. Har ni tänkt på vad rackarns fint det blir med något så simpelt som tidning? Vem behöver omslagspapper liksom? Idag blir det kalas. Jag tänker bjuda på en kolhydrat- och sockerbomb till kolhydratsätarna. Själv ska jag hålla till godo med en hög blåbär och vaniljkrämen. Igår var vi på kalas och firade syrrans kille. Jag unnade mig fika och käkade Lys Melk som jag fick i tidig present. Jag kan säga så här: min mage mår inget vidare idag.


Läsningen är räddad!
Rädda vår mat Lars Wilsson
Äkta vara Mats-Eric Nilsson
Matrevolutionen Andreas Eenfeldt

2 kommentarer:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...