söndag 13 mars 2011

Under kan ske

Det här inlägget dedikerar jag till min svärfar.


För några år sen fick han konstaterad diabetes 2, åldersdiabetes. Han har gått på kontroller för sitt långtidssocker (HbA1c) som har hoppat upp och ner. När det blev alltför högt var det tal om att sätta in insulin istället för tabletter som han haft innan. Sköterskan gav honom ultimatum. Han måste gå ner 5 kg. Maken och jag, främst maken, har tagit upp detta med lchf flera gånger. Efter ultimatumet satte svärfar igång. Vi hade planterat ett frö och han lät det börja gro och växa. Han fick en bok om lchf. Efter jul satte han igång. Effekterna uteblev inte. Han gick ner, blev piggare, gladare och han orkade mer. Igår berättade han en jätteglad nyhet. Hans HbA1c har gått ner från 6,9 till 5,5. Jag blir så glad över såna här resultat! Jag har hela tiden fått läsa och höra från andra hur de blivit hjälpta av lchf på olika sätt. Nu har under skett i min närhet. Sånt här berör mig. Det är ren glädje!


Grattis svärfar!

2 kommentarer:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...