måndag 25 april 2011

Motivation, hallå? Var är du?

Förra fredagen fick jag en kortisonspruta i skinkan. Sonen var med eftersom han hade skitkul åt att jag skulle få spruta i rumpan. Han var även snabb att säga till maken att jag sa "Aj" och att det kom blod. Sen sprutan har jag känt mig svullen, stor och fet. Eller FFÄ (FetFulÄcklig) som myntades av en tjejkompis. Vågen har dessutom stått limmad på de siffror jag vägde vid injektionstillfället. Så jävla trist!

Och min motivation är helt väck. Jag tror påskharen tog den med sig.

Nu undrar du varför jag fått en spruta i bakdelen? Jag är pollenallergiker och resonerade som så att jag vill ha en spruta i år före att knapra massa dyra allergimediciner som jag ändå inte gör att jag mår bra. Efter sprutan mår jag bra, den håller hela säsongen och på sin höjd kan jag behöva komplettera med allergimedicin om det skulle vara överjävligt. Dagarna efter sprutan försvann kliandet i mun och ögon. 2009 knaprade jag Singulair och Acura dagligen. De tabletter jag ska ta mot allergin. Utöver det fick jag ta Prednisolon (kortisontabletter) som jag fick ta i max 10 dagar. Grejen var att jag åt de jämt för jag mådde skit! Till slut ringde jag min allergiläkare och sa som det var och hon ordinerade en spruta direkt. Efter det blev jag bra och tog inga mer tabletter. Till på köpet gick jag upp 4 kg av kortisonet.

2 kommentarer:

  1. Hej hopp!

    Som en medsyster i allergiplågan tänkte jag komma med ett litet tips, för hälsans skull. (Mest den mentala faktiskt). Man kan lägga på sig så inihelvete med vattenvikt av kortisonsprutorna med! Min bästa tjejkompis, som också är superallergisk, tog spruta förra våren... och gick upp tolv kilo innan det "upptäcktes" och hon fick vätskedrivande medicin utskrivet... Inte precis något man vill vara med om när man försöker gå NER i vikt. Så, hett tips är att gå till läkaren och be om vätskedrivande på momangen om det börjar barka åt skogen med vikten :)

    För övrigt vill jag bara säga att din blogg är riktigt kul att läsa!

    Kram,
    Ewa

    SvaraRadera
  2. Skönt att det finns medicin som funkar så länge, men skitsurt om du ska gå upp av den...håller nog med föregående talare, be att få vätskedrivande, hoppas att det funkar.=)

    SvaraRadera

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...