torsdag 19 maj 2011

Pannkakor

Idag var det idétorka på matfronten. Inget nytt under solen i och för sig men jag är i en fas där jag inte gillar att laga mat. Det är tråkigt, jobbigt och bara allmänt bläigt. Om det bara var jag som skulle ha mat hade jag slängt ihop en äggmjölk och varit nöjd. Nu är det ju som så att dottern ska ha mat om dagarna och även sonen när han är hemma från förskolan. Det slängdes ihop pannkakor. Dottern mumsade friskt av både pannkaka och vispad grädde. Hon fick i sig en halv. Jag fick i mig en och en halv och blev skönt mätt. Jag tyckte dock det saknades något och satt mellan tuggorna och lurade på hur det skulle vara med aningens salt i? Det får testas nästa gång.



Lindas Pannkakor 4-5 st




4 ägg

1 dl grädde

1-1,5 msk fiberhusk

vaniljpulver

salt


smör att steka i


Blir smeten tjock (den kan tjockna ihop allteftersom tack vare fiberhusken), späd med grädde.




Blanda allt

Smält smör i stekpanna och häll på smeten


Jag väljer att göra 2 halva pannkakor, alltså ingen smet som fyller stekpannan, för att det ska gå lättare att vända dem.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...