lördag 11 juni 2011

Grillpaket

Jag tyckte vi behövde lite variation. Jag saknar inte grönsaker längre och äter allt som oftast kött, kyckling, lax som det är med sås eller kryddsmör till. Ibland har maken muttrat att det ser lite tunt ut men jag är nöjd. Vill han ha något extra vet han också hur man fixar det. När vi skulle grilla tänkte jag på min stackars make och köpte hem zuccini, röd paprika och champinjoner. Dessa skivades och lades på en foliebit. På med olivolja och salt och peppar. Det blev lite lamt så mer krydda hade nog inte varit tokigt. Det går ju i och för sig att krydda i efterhand. När vi åt satt jag och lurade på hur det skulle varit med en skvätt vin i paketet? Nu höll sig vinet utanför. I ett glas :-)




Grillad fläskfilé med grönsaker i foliepaket och det lataste av dem alla:

smör med grillkrydda på



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...