söndag 19 juni 2011

Smörsås

För ett tag sen skulle jag göra currykryddsmör till stekt kyckling. Eftersom det är så knöligt och jobbigt att blanda krydda med smör direkt från kylen brukar jag alltid köra lite i micron så smöret blir mer lättarbetat. Så gjorde jag även denna gång. In med smör, tryck på start och sen skulle jag "bara" hinna med något annat. Då hann micron gå klart sina 30 sekunder och ut kom nästintill smält smör. Jaja, jag geggar ihop ändå. Nu blev det inte kryddsmör som går att kniva upp utan det blev en smörsås som gick att hälla. Med currysmak. Även om det inte blev som tänkt så blev det gott ändå. Lte annorlunda bara.






Smörsås


Valfri mängd smör

Valfri krydda

Salt & peppar



Smält lite lätt i micro

Det ska inte bli helt smält mer trögflytande

Krydda och rör ihop

Smaka av med salt och peppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...